Gerilla Pazarlama geleneksel olmayan bir teknikle marka bilinirliğine
katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Gerilla pazarlama kampanyaları
genellikle, ucuz, yenilikçi ve oldukça yaratıcı stratejiler olarak karakterize
edilir. Genellikle gerilla pazarlama stratejisinin amacı; virale gitmek ve
tüketici gözünde markaya hızlı bir şekilde katkı sağlamaktır.
Büyük firmalar geleneksel pazarlamanın her çeşitini kullanmak
için yeterli bütçeye sahipken, orta ve küçük ölçekli firmaların bu alanda
rekabet etmesi çok zordur. İşte burada gerilla pazarlama küçük firmaların,
büyük bir gücünü ortaya koymasını sağlar. Tıpkı büyük bir orduya karşı gerilla
askerlerinin mücadelesi gibi.
Geleneksel pazarlama; pazarlama için yüksek bütçeler isterken,
Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.
Jay Conrad Levinson, Guerrilla Marketing International
kuruluşunun başkanı aynı zamanda gerilla pazarlama’nın babasıdır. “Guerrilla
Marketing” kitabını yazan Jay’in 30 civarında da kitabı vardır. Jay gerilla
pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı
pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir:
Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük
mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir
afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük
mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar.
Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.
Gerilla pazarlamanın ulaştığı insan sayısı azdır. Fakat
akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde
çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön
plana çıkar. Üstelik bu faydaları sağlarken yüksek bütçelere ihtiyaç duymaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder