17 Nisan 2019 Çarşamba

Markaların Kuruluş Hikayeleri

• Ferruccio Lamborghini – Lamborghini
Ferruccio Lamborghini, aslen traktör yapan bir çiftçiydi. İşi çok başarılıydı ve İtalya’daki en zengin kişilerden biriydi. Ferruccio Lamborghini’nin sahip olduğu süper otomobiller arasında bir de Ferrari bulunuyordu ve bu Ferrari, ona sürekli sıkıntı yaşatıyordu. Bir tamirci olarak sorunu çözmeye çalıştı ve Ferrari’nin traktörlerinden birinde kullanılanla aynı debriyaja sahip olduğunu fark etti. Ferruccio Lamborghini, yaşadığı bu sorunla ilgili olarak şunları söylüyordu: “Bütün Ferrarilerimin debriyaj problemleri vardı. Normal bir şekilde sürdüğünüzde, her şey yolundaydı. Ama biraz zorladığınızda, debriyaj hızlanma altında kayıyordu.”Ferruccio, düzenli olarak debriyajın yeniden yapılması ya da yenilenmesi için servise gidiyordu ve her defasında araç birkaç saatliğine götürülüyordu ve de araç tamir edilirken Ferruccio’nun izlemesine izin verilmiyordu. Ferrari’nin debriyajıyla ilgili sorun asla çözümlenmedi. Bu yüzden Ferruccio Lamborghini, Enzo Ferrari ile konuşmaya karar verdi. Ancak Ferruccio, onu çok uzun bir süre beklemek zorunda kaldı. Yine de sonunda Ferrucio, Enzo Ferrari ile konuşmayı başarabildi. Bu konuşma sırasında Ferruccio, “Ferrari, senin arabaların çöp!” dedi. Bunun üzerine Enzo Ferrari çok öfkelendi ve “Lamborghini, bir traktörü sürebiliyor olabilirsin, ama bir Ferrari’yi asla düzgün bir şekilde kullanamayacaksın.” şeklinde karşılık verdi. İşte Ferruccio Lamborghini’nin mükemmel bir araba yapmaya karar verdiği an buydu. Sonuç olarak Enzo Ferrari’nin bu küstahlığı, dünyanın en iyi spor otomobil markalarından birinin ortaya çıkmasına ve Ferrari’nin sıkı bir rakip edinmesine neden oldu.
• Harland David Sanders – KFC
Colonel Sanders (Albay Sanders) olarak tanınan KFC‘nin kurucusu Harland David Sanders, 65 yaşındayken ilk sosyal güvenlik kontrolünü 99 dolar olarak aldı. Küçük bir eve ve külüstür bir arabaya sahipti ve beş parasızdı. Bazı şeylerin değişmesi gerektiğine karar verdi. Arkadaşları onun tavuk tarifini çok severdi ve bunun sahip olduğu tek yeni fikir olduğu gerçeğinden yola çıkarak bu fikir üzerinden hareket etmeye karar verdi. Bunun üzerine Harland David Sanders, Kentucky’den ayrıldı ve fikrini satmak için ABD’nin farklı eyaletlerine seyahat etmeye başladı. Restoran sahiplerine, insanların sevdiği bir tavuk tarifi olduğunu söyledi ve satılan ürünlerden küçük bir yüzde karşılığında tarifini bedavaya vermek için hazırdı. Onun bu teklifi 1000’den fazla defa reddedildi, ama o pes etmedi. Tam sayı vermek gerekirse, teklifi ilk kez kabul edilmeden önce 1009 kez hayır cevabını aldı. Harland David Sanders, bu ısrarı sayesinde dünyanın en büyük fast food restoran zincirlerinden biri olan KFC’yi kurdu ve tüm dünyanın yeme alışkanlıklarını değiştirdi.
• Soichiro Honda – Honda Motor Company
Soichiro Honda bir tamirhanede çalışan bir tamirciydi ve işi, arabaları yarışlara hazırlamaktı. Honda, 1937 yılında, bir piston yayı üreticisi olan Tōkai Seiki’yi kurdu. Bu şirket, Toyota‘ya piston yayları tedarik etmek için bir sözleşme elde etti. Ancak kısa bir süre sonra, ürünlerin düşük kalitesinden dolayı bu sözleşmeyi kaybetti. Daha sonra Soichiro Honda, Toyota’nın kalite kontrol süreçlerini daha iyi anlamak için zaman ayırdı ve 1941 yılı itibarıyla Honda, Toyota için kabul edilebilir piston yaylarını seri olarak üretebiliyordu. Bir süre sonra Toyota, Honda’nın şirketinden %40 oranında bir hisse satın aldı. Ancak Soichiro Honda, bu süreçte başkan pozisyonundan kıdemli genel müdür pozisyonuna indirildi. Tōkai Seiki’nin üretim tesisleri, 1944 yılında ABD’nin gerçekleştirdiği bombalı saldırılarda yerle bir edildi. Bunun üzerine Honda, şirketin kurtarılabilir kalıntılarını Toyota’ya sattı ve buradan elde ettiği geliri Ekim 1946’da Honda Teknik Araştırma Enstitüsü’nü kurmak için kullandı. Honda, 172 metrekarelik bir kulübede, 12 kişilik bir kadroyla çalıştı. Tohatsu motorlarının kendi kopyalarını meydana getirerek uydurma, motorlu bisikletler yaptılar ve sattılar. Aynı zamanda geliştirdikleri bu motorları, bisikletlerine takmaları için insanlara pazarladılar. Honda Motor Company kısa bir süre içerisinde büyüdü ve 1964 yılı itibarıyla dünyanın en büyük motosiklet üreticisi oldu. Daha sonra Honda, mini kamyonet ve sonunda da otomobil pazarına giriş yaptı. Bugün itibarıyla ise şirket, Toyota için ciddi bir rakip konumunda.

www.satalbul.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder