17 Nisan 2019 Çarşamba

Reklamda Yaratıcılığı Ölçmenin Kriterleri

• Orijinallik:
Tabii ki yaratıcılığın bir numarasında orijinal olmak var. Hedef kitleniz daha önce gördüğü, “E bu reklam da buna benzemiş, amaan…” dediği bir şeyi çok da önemsemeyecektir. Bazı ürün grupları için kalıplaşmış reklam stilleri vardır; örneğin, deterjan için “Sağdakini A markasıyla, soldakini bizim markamızla yıkayıp sonucu görelim.”, meyvesuları için “meyveleri dalından koparttık, bardağınızda sunduk” ve benzeri. Bunların dışına çıkıp çıkamadığınız sizin orijinalliğinizi gösterir.
• Esneklik:
Zihnimizde kavramlardan oluşan bir harita mevcut ve bu kavramlar birbirlerine kişinin deneyimlerine, bilgilerine ve diğer faktörlere dayalı olarak bağlılar. Esneklik, markamızı hedef kitlenin zihninde yer alan farklı kavramlarla bağlamaya deniyor; örneğin, markanız “rahatlık” kavramına bağlı ama siz bunu aynı zamanda “gençlik” kavramına bağlamak istiyorsunuz ve bunu gerçekleştirmek için bir strateji belirliyorsunuz.
• Detay:
Detay derken de hemen ürünü atomlarına kadar ayırıp anlatmak değil kastedilen. Aslında basit ögelerin taşıdığı detay anlam ile ürünü ilişkilendirmek ve yerleştirmek asıl olay.
• Sentez:
Absürt ögeleri sentezleyip bunu ürünle ilişkilendirip zihinlerde yer etme. Aslında birbiriyle ilgisi olmayacağını düşündüğünüz kavramlara çok farklı açılardan bakarak bunları birleştirip sunma sanatı.
• Sanatsal değer:
Sonuncu ama diğerleri kadar önemli bir kriter olarak sanatsal değer, bir reklamın ilgi çekip çekmeyeceğini belirler. Malum, iyi bir fikri iyi bir şekilde sunmak gerekir; absürtlük, komedi, cinsellik, belki biraz korku olabilir, ama kötü oyunculuk, kötü perspektif veya kötü görüntü kalitesi her şeyi mahvetmeye hazır. Bir jingle’la veya dış ses yardımıyla anlatmaya çalıştığınız şeylerin görsel olarak da hedef kitleyi tatmin etmesi gerekli.

www.satalbul.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder