27 Mart 2019 Çarşamba

Marka Hikayeleri

• Toms Shoes
Kurucu Blake Mycoskie 2006 yılında Arjantin’e yaptığı bir seyahatte, ayakkabısız büyüyen çocukların çektikleri zorluklara tanık olmuş. Onlara yardım etmek isteyen Mycoskie, bunun üzerine Toms Shoes adlı ayakkabı markasını yaratmış. Buna göre satın alınan her bir çift ayakkabıyla ihtiyacı olanlara bir çift ayakkabı gönderiliyormuş. Toms ayakkabıları şimdiye kadar 50 milyondan fazla yoksul çocuğa ayakkabı gönderdi. 360 binden fazla sayıda insanın ayaklarını güzelliklerle donattı ve altı ülkeye 250 bin haftadan fazla süre boyunca temiz su gönderdi. Ek olarak 2015 yılında çanta koleksiyonunu piyasalara sundu. Satın alınan her çantayla yoksul anne adaylarına, güvenli doğum yapma şansı sunuluyor.
• Warby Parker
Gözlük firması Warby Parker’ın hikayesi, gözlüklerin pahalı oluşu sorununa bir çözüm getirmek isteğiyle, isyankar başlangıçla doğmuş. Kurucularından biri, sırt çantasıyla seyahat ederken, gözlüklerini kaybetmiş ve yeni mezun biri olarak, yenilerini alacak parası yokmuş. Dahası, Warby Parker da tıpkı Toms gibi hayırsever. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan VisionSpring’le ortaklaşa çalışarak yoksullara gözlük dağıtıyor. VisionSpring iş birliğiyle ihtiyaç sahiplerine bir milyondan fazla gözlük dağıtıldı ve 18 binin üzerinde insana göz muayenesi yapılarak gözlükleri temin edildi.
• GoPro
GoPro’nun kurucusu ve CEO’su Nicholas Woodman, şöyle diyor: “GoPro insanlara, hayatlarının en anlamlı deneyimlerini kaydetme ve sevdikleriyle paylaşma imkanı tanıyor. Dağda geçirilen bir gün, arkadaşlarla daha anlamlı olacağından yaşadığımız deneyimleri birbirimizle paylaşmak, hayatı daha değerli kılmakta. Dünyanın en iyi, çok yönlü kamerasını biz yapıyoruz. Bununla, inanılmaz fotoğraf ve videolar çekebileceksiniz.“ Marka son zamanlarda, ürünlerine bir de periskop ekleyerek HERO4 kameralarla kullanıcıların canlı yayın yapmasına olanak sağlıyor. Ayrıca sayısız kurumla ortak çalışmalar yapmakta.
• SoulCycle
Fitness markası; vizyonlarının, sıkıcı fitness rutinlerine alternatif bir şeyler yaratmak olduğunu söylüyor. Marka yaptığı açıklamada, müşterilerine “kardiyo parti” adında ilham verici, meditasyon içerikli bir fitness deneyimi yaşattıklarını ifade ediyor: “Müşterilerimiz bisiklet sürerken ve egzersiz yaparken bir yandan da arkadaşları ile sohbet imkanı bulabiliyorlar.”
• Chipotle
Marka yöneticileri, işlerinin müşterilerine kaliteli yemek sunmak olduğunu söylüyor. Taze içerikleri, klasik pişirme teknikleri ve özgün mekanı ile restoranlarında, hızlı ve iyi yemek servis ediyor. Hayvanlara, çiftçilere ve çevreye saygılı oluşuyla daha iyi bir dünya için çalışan bir kurum. 1900’den fazla restorana sahip. Kurucu Steve Ells verdiği demeçte, hazırlamış oldukları arttırılmış gıda güvenliği planıyla gıda güvenliği konusunda sektörün lideri haline geçeceklerini açıkladı. Chipotle, tüketicilerin yanı sıra çiftçiye verdiği önemle, fast food sektöründe yapılmayanı yaparak tam anlamıyla bir ilke imza attı. Bu sayede çevresinde çok sayıda hevesli fanlar topladı.
• Under Armour
Marka yöneticileri, spor giyimin öncülerinden olduklarını iddia ederek sporcuları idman ve yarışlarda kuru ve serin tutacak hafif giysiler tasarladığını açıklıyor. Ek olarak kuruluş amaçlarının; vücudu saran, terlemeyi önleyerek vücut ısısını düzenleyen ve aynı zamanda performansı artıran bir tişört tasarlamak olduğunu belirtiyor. Markanın şimdiki amacı, tutku, tasarım ve yeniliği bir araya getirerek sporculara daha kaliteli ürünler sunmak.
• Beats
Beats, insanların müzik dinleme deneyimlerine duygu, enerji ve heyecan kattıklarını söylemekte. Premium ses kalitesi sunan son model ürünleriyle piyasalarda kendine iyi bir yer edindi. Apple, 2014 yılında şirketi, 3 milyar dolara satın aldı. Göz önündeki kurucu Dr. Dre, sıradan kulaklıklarla dinlenen sıradan ses kalitesi sorununa bir çözüm getirdi. Sonuç olarak insanların müzik dinleme deneyimlerine yepyeni bir boyut kazandırdı ve edindiği çok sayıda ünlü müşteri ile inanılmaz bir pazar keşfetmesine neden oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder